lørdag den 28. september 2013

Glenlunga International High School

Mette Vedsgaard C.

The principal
Rektor på Glenlunga International High School i Adelaide vil ikke høre historier. Hun vil ikke høre om, at lærerne siger, at de sætter klare mål, at de arbejder med skrivning og læsning af skolens fagtekster i alle fag og at de bruger det, de har lært om, hvordan sprog virker i skolens fag og tekster. Hun vil se det. Hun vil se de tekster, eleverne skal læse, og hun vil se, hvilke mål, der er stillet op for elevernes læring. Og middelpræsterende middelklasseelever er ikke godt nok, det er bare - ja middel. Fagkoordinatorerne er ansvarlige for elevernes resultater i deres fag,også de elever, som fagkoordinatorerne ikke selv underviser. Science-koordinatoren og de andre koordinatorer holder løbende møde med principal om elevresultaterne i deres fag. Lærere lægger deres læseplaner, materialer og målsætninger for de enkelte fag i en moodle. EAL-koordinatoren (English as an additional language) kender og holder øje med EAL-eleverenes resultater. Lærerne har på den måde adgang til aktuel viden om deres elevers præstationer. På alle klassetrin er mere end halvdelen af eleverne EAL-elever. 

Skolens elever har medansvar for egen læring. Men på følgende måde: Eleverne bliver indkaldt til gruppesamtaler to gange om året. Eleverne bliver spurgt om hvad god undervisning er, og om, hvor tit de oplever det. God undervisning er ifølge elverne, når læreren giver gode forklaringer. Elevernes feedback tages alvorligt og bruges til at udvikle undervisningen. Både engagerede og mindre skoleinteresserede elever høres i denne proces. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar